lördag 28 maj 2011

En altrad skrivbok

I dag, lördag bjuder jag på en altrad skrivbok.
Scrapbruket har fått in en mängd olika motiv på LaBlanche stämplarna. Härliga stämplar i silikon uppbyggda på en skumgummikloss. Den är lätt att stämpla och trycken blir jätte fina. LaBlanche stämplarna är mycket prisvärda och finns i en mängd härliga motiv i vintagekänsla.

Så här ser stämpeln ut:


Jag har använt en av dessa stämplar till en skrivbok som jag har altrat.

Jag har använt mig av en vanlig linjerad skrivbok i A6 format, en perfekt storlek för handväskan.
Det svarta bakgrundspappret är ett CoreDination papper med embossat alfabet på. I butiken hittar ni nu en mängd olika CoreDination cardstock som är embossade. Till dekorationer använde jag mig av ett stickersark som ingår i Bo Bunnys 12X12" Timepiece collection pack.
Bakom flickan syns en utklippt blomma från collection Elements A4 Flourishes Transparency, ett genomskinnligt ark med tryck på. 


Här ser ni en närbild på den underbara stämpeln. Stämpeln är uppstämplade på LaBlanches egna stämpelpapper. Ett kraftigt papper med blank yta. Stämpeln ger ett fint tryck på vanligt papper, men jag gillar det blanka nästan fotoliknande resultatet som man får av detta papper.



Material från Scrapbruket:
*CoreDination Embossade Cardstock Cosmo Cricket.
* Bo Bunnys Timepiece collection pack
*Elements A4 flourishes Transparency

Må så gott!