torsdag 1 november 2018

LOVE THE FALL

Hej!

Vissa höstdagar är helt enkelt bättre än andra.
tänk dig en sån där riktigt ruggig dag. Det regnar. Det är kallt. Allt är bara blött o blaskigt. Vad passar bättre än att sätta sig vid sitt skrivbord och skapa något som kan göra en annan människa glad?
Scrapbooking är, för mig i alla fall, som balsam för själen.


I dag vill jag visa er ett kort som jag gjorde på en scrap-träff i slutet av oktober.

Jag började med att stämpla flickan på ett akvarellpapper. Jag stämplade henne sedan direkt på ett tunnt papper och klippte ut henne. Jag använde en limpenna som jag "målade" i ytterkant på baksidan. När limmet torkat så blir det inte permanent . Utan att jag kan lätt dra bort motivet igen. Det kallas att man maskar.
Så jag "limmade" fast henne på den stämplade flickan och färgade in bakgrunden. Jag stämplade också lite gräs för att få till ett lite mer livligt kort. När allt torkat så drog jag bort masken Då kunde jag färglägga henne med distress markers.
Sen var det klart!
Jag gillar när man maskar kort. Det blir effektfullt och det går ganska snabbt.



Hoppas ni provar att "maska" för att få till den här effekten.
Lycka till!

//Madde

Inga kommentarer: