torsdag 11 oktober 2018

PAINTBRUSH

Hej!

I dag vill jag visa er en alstrad målarpensel.
Blev inspirerad av Finnabair.




Så här gjorde jag:

Jag knyckte min makes målarpensel.
Målade ett lager med svart gesso på stråna så att dom höll sig stilla medans jag limmade fast de olika prylarna som dekorerar min pensel.
Det som jag limmade fast var mini-mosaik, kartongdekorationer ,en ros och så lindade jag lite snöre runt handtaget.
Allt fick ett ordentligt lager med gesso över sig.
När gesson torkat så målade jag allt i en guldig färg som följer med i KITTET från Finnabair / Prima.
När den första färgen torkat så målade jag med både den gröna och den blå färgen lite huller om buller för att få till den där patina effekten som jag ville åt.
Den gröna färgen är liksom lite mer grusig än den blå vilket gör att den blir skrovlig.
När färgen torkat så gnuggade jag de upphöjda delarna med den guldiga färgen. Men bara pyttelite färg och att jag gnuggade den försiktigt med fingret.
När det hade torkat så var penseln klar!



 Det som måste tilläggas är jag blev totalförälskad i färgerna. Lätta att arbeta med och färgerna blandades precis så som jag ville att dom skulle göra.


Hoppas ni finner inspiration och kan knycka en pensel.

//Madde

Inga kommentarer: