torsdag 7 juli 2016

NAMNSKYLT TILL MATHILDA

Hej!
Tänk vad härligt att sommaren är här!
I dag vill jag visa er en namnskylt som jag har gjort till min arbetskollegas skåp.

Så här gjorde jag.

Jag började med att stämpla ett gäng med cupcakes på ett akvarellpapper.
Färglade dom med Tim Holtz distress markers.
Som många av oss som har scrappat ett tag vet att man samlar på sig en hel del spillbitar. Så när man gör mindre alster som denna så passar spillbitar perfekt. Alla fina små bitar som man sparat på i flera år kommer äntligen till användning.
Så i detta fall. Matchade färgerna och satte samman de olika bitarna.
Jag skrev ut bokstäverna med min älskade Silhouette maskin. Jag skrev faktiskt ut dom två gånger. Ville få lite djup i texten.
Jag satte samman allt och limmade även fast en trevlig spets i nederkant.
Jag tror att min kollega, som är bagare, tycker om den.



Här följer några närbilder.



Hoppas ni finner inspiration.
Ha en underbar dag och en trevlig sommar.

//Madde

Inga kommentarer: