lördag 30 juli 2016

GALAXBAKGRUND MED AKRYL- OCH AKVARELLFÄRGER

Det är roligt att leka med nya produkter och till detta inlägg har jag jobbat med akryl- och akvarellfärger...  

Jag har gjort en galaxbakgrund med akvarellfärger och duttat på med fläckar m m med tunnflytande akrylfärg. Som avslutning har jag använt mig av Stampendous enamelpulver (shabby green).

Bekanta dig gärna med de härliga enamelpulvren... De finns i olika färgkonstellationer och de är fina allihop :). Jag bygger upp min arsenal, vecka för vecka, känns det som :).



Jag fick inspiration av både Terés Lidén och Ernsts sommaridyllprogram :).



Det går givetvis att skapa en galaxbakgrund med t ex distressdynor, andra slags akvarellfärger, sprayfärger (t ex distress spray staindylusions ink sprayprima color bloom spraydistress stain) m m.



Ordet hello är utstansat ur vitt mossgummi (skumgummi/funky foam).

Inga kommentarer: