torsdag 7 april 2016

KLOCKAN 5

Hej!
I dag vill jag visa er en LO.
En hel del färg.
En hel del stämplar.
En hel del dekorationer.



Jag ska nu berätta hur jag gjorde.
Basen är ett helt vanligt cardstock papper.
Efter att jag valt vilket foto jag ville använda så var det lätt att veta vilka färger jag hade att jobba med.
Jag skvätte och sprayade lite grann med olika nyanser av gul, röd och lite blått från mina Dylusions sprayflaskor.
Sedan stämplade jag med några olika stämplar för att få till en intressant bakgrund.
Tog några stenciler från Tim Holtz som jag gnuggade på med lite distressfärger.
Använde mig av spillbitar för att få lite mönstrade papper bakom fotot.


En hög med blommor och halvpärlor gjorde att det blev lite volym på LO,n.


Med en stencil ritade jag en femma. Denna la jag ett lager med krackeleringspasta på för att den verkligen skulle "poppa" ut.


Några fler bilder på LO,n. 


Jag hoppas att ni finner lite inspiration.
Tack för titten!

Kommentera gärna.

//Madde

Inga kommentarer: