torsdag 21 april 2016

GRATTIS KORT!

Hej!
I dag vill jag visa er ett grattis kort.



Så här gjorde jag:
Basen är ett vitt cardstockpapper som jag skar ut i storlek 6" x 6".
Det mönstrade pappret gjorde jag lite mindre.
I överkant på det mönstrade pappret blötte jag ner det ordentligt. Då är det lättare att jobba med pappret. Drog ihop pappret så det nästan skrynklade sig som tyg. Satte en bit spets bakom. Limmade fast en fin liten knapp i mitten av det skrynkliga.
Färgade alla kanter med distresser. 
Stansade ut en "blommig" form som jag sedan torrembossade.
Färgade in den också med distressfärg.
Stansade ut några blommor som även dom fick lite färg på sig.


Texten grattis stansade jag ut två gånger för att det skulle bli  en bättre effekt på texten.
Målade den med en glitterpenna för att få lite glans på den.


Några fjärilar och halvpärlor som dekoration.



Hoppas att ni finner inspiration.
Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer: