onsdag 20 maj 2015

ETT MINTROSA ÄNGLAKORT

Det känns som att jag hittat min grej - när det kommer att att göra kort för välgörenhet - i det här fallet DenisÄngelProjektet och Panzisjukhuset (i Kongo).

Jag har använt mig av en finfin stansmall från Spellbinders, som heter Majesty circles. Den både stansar ut och embossar och debossar på en och samma gång :).


Jag har färglagt formen med victorian velvet distresss stain. Jag har därefter jobbat in cracked pistachio från distressdynan. Jag har också jobbat in en silvrig ton över det hela - förutom att spraya med picket fence spray stain.
 



Jag har limmat fast ett par utstansade vingar (Cheery Lynn) och en utstansad krympplastbit (shrink plastic), (Spellbinders labels twenty (20)), tillsammans med några rosor. Du hittar många fina blommor här.


Inga kommentarer: