lördag 28 mars 2015

CLIPBOARDTAVLA MED UTBYTBAR TAG

Här är en clipboardtavla med många distresstekniker. Jag har gjort det här alstret som ett alster att undervisa ifrån på kurser och dylikt :-).

Jag har använt mig av olika färger av:
distress paint-färger
distress spray stain-färger
distress ink-dynor
distress stain-färger

Änglar finns-stämpeln har jag designat åt Vilda Stamps (v819). Den ingår i ett set av två stämplar. Jag har stansat fram formen ur krympplast med en stansmall som  heter Labels twenty (Spellbinders).
Vingarna är frammanglade med Cheery Lynns fantastiska vingar-stansmall.

Jag har också använt mig av embossingpulver (både vanlig svart och en chunky metallic), strukturpasta/modeling pastestenciler (Tim Holtz (Bubbleclockwork)) och diverse "stök"-stämplar (Tim Holtz (bitty grunge)) för att skapa en härlig färgkavalkad.



För att göra själva clipboard-funktionen har jag använt mig av ett set stansmallar som heter just Mini Clipboard top & bottom.
Den utstansade formen som vingarna sitter på, heter ... Styled labels (Sizzix/Tim Holtz).


Inga kommentarer: