lördag 18 oktober 2014

TRIANGEL-TITTSKÅP MED HALLOWEENTEMA

Det är sista rycket för mina halloweenalster nu. Jag har ju köpt på mig några spindelväv-stansmallar genom åren. Jag tänkte att nu är det dags att inviga dem i något slags projekt...

Jag såg ett fint alster - gjort av Bibiana - med den finfina spindelnät-ramen från Memory Box (spooky frame set). Jag försökte mig på något liknande med detta alster.
Nästa gång jag skall göra ett triangel-tittskåp, kommer jag nog att ha plast - i hela kortbasen/flärparna - inte bara på framdelen - helt enkelt för att det blir sååå mycket snyggare :-).


Jag valde att härma ett tidigare halloweenkort - genom att göra två stycken liknande upplägg på inner-bitarna... 

Jag har använt mig av flera olika stämpelmärken. 
Den flygande häxan - Inkadinkado (witches) - hittar du hos Scrapbruket.


Jag har färglagt bakgrunderna följande distressfärger:

  • Tumbled glass
  • Stormy Sky
  • Bundled sage
  • Peeled paint
  • Dusty Concord
  • Pumice stone 
  • Vintage Photo

Här har jag limmat fast dem på en kortbas med två flärpar framtill - för att senare kunna fästa en bit plast på dem :-).



Här kommer några närbilder på kortet - med plasten på...
Framifrån

Vänstra sidan


Högra sidan


Uppifrån


Här kommer en sista bild - på hur det kan se ut - med flärparna i plast... Jag kan inte påstå att det blev så mycket bättre... Två lager tejp gör sitt... Men ok... Kanske kan jag tänka på att det är spindelväv som fastnat mellan dem... Ha ha ha...

Och nu när jag tittar på helheten, kan jag tycka att man borde kunna fortsätta dekorera kortet... På framsidan... Kanske med en spindel eller liknande :-).


Nu är det inte många dagar kvar till Halloween. Hur tillbringar du din?

Inga kommentarer: