torsdag 16 oktober 2014

SO HAPPY!

I dag visar jag er en LO som jag gjorde från en skiss som jag hittade på Pinterest.


Jag började med ett orange cardstock som jag målade på, lite slarvigt, med gesso.
Det blir liksom som en ram.
Skvätte på med lite dylusions.
Sedan la jag på en stencil från Prima och smetade över lite texturpasta.


Hjärtat är i från början ett trist grått kartonghjärta.
Men efter att jag färgat in kanterna och stämplat direkt på hjärtat så blev det lite mer än ett grått hjärta.
Diverse andra dekorationer har legat i mina gömmor i en längre tid.


Det bruna pappret har jag knycklat ihop. Rätat ut. Sprayat med en blandning av: vatten, distress ink - walnut stain och perfect pearls.
När den hade torkat så stämplade jag lite text från en av Bo Bunnys stämpelset.


Bakom mitt foto la jag olika lager med diverse spillpapper.
Även i det övre hörnet. Men innan jag gjorde det så la jag på en stencil och drog med svart stämpelfärg på för att få ett annat mönster i bakgrunden.



Dekorerade med lite olika dekorationer.
Trädekorationer är ju väldigt populära just nu. Och snyggt blir det ju också!
Kapsyler är också en snygg dekoration. Jag fyllde den nästan med limmet från limpistolen och la dit en liten röd mosaik bit.


På fotot har jag skvätt lite vit färg.
Och ja, det är jag på bilden.


Hoppas att ni finner inspiration i mitt inlägg.


Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer: