torsdag 5 juni 2014

BRÖLLOP PÅ CANVAS

I dag visar jag en canvas som jag gjorde till min mamma.
Här har jag verkligen gått lös på det mesta som fanns i mina pyssellådor.


Började att täcka hela canvasen med gesso för att sedan lägga på ett lager med mönstrat papper. Det var text på det. Men efter all färg så syns det inte. Man lär så länge man lever.


La på en stencil och drog ett lager med texturpasta. Limmade fast diverse dekorationer.
Rosorna har jag gjort själv med hjälp av en  Tim Holts stans.
Limmade fast en bit spetsband också.


För ett tag sedan fick jag ett gäng gamla nycklar av min far. Det tackar man ju för.
Här kom den till användning.


Här ser man rosorna lite bättre. Väldigt enkelt att göra.
Här ser ni också lite mer dekoration. Diverse knappar, kugghjul och utstansade dekorationer.


Bokstäverna sprayades med dylusions och sedan ett lager med crackle accent.
Runt kortet drog lag ett tunt lager med gesso. 


Allt sprayades sedan med dylusions spray i olika blåa nyanser.
Stämplade med olika stämplar direkt på för en mer levande tavla.

Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer: