måndag 14 april 2014

PROJECT LIFE DIES OCH PUNCHINELLA

Denna vecka har jag arbetat med dies och punchenella för att dekorera mitt uppslag i mitt Project life album. Så här blev mitt uppslag för vecka 15:


Till mitt titel kort har jag använt mig av kort från Becky Higgins Cut and paste Amy tangerine.


Jag klippte ut kameran från ett 3X4" kort från Becky higgins Polka Dot Party. 



Därefter limmade jag fast kameran mitt på mitt titelkort. Dekorerade objektivet på kameran med ett chipboard hjärta från Simple stories Say Cheese



Runt om kortet dekorerade jag med utstansade stjärnor som jag skar ut med hjälp av en Spellbinders Nestabilities STAR. Ni hittar diesen HÄR.


Bakom kameran satte jag en lila "ram" som jag skar ut med en dies från Becky Higgins Project life Metal Nesting set1. Även den utstandade "bannern" är från samma dies set.


Kortet med hjärtat på har jag gjort av vit cardstock med struktur. 


Jag letade fram punchenella som hade legat och dammat ett tag. Har inte använt punchenella på flera år, men nu så kom den till användning. På denna punchenella var det små hjärtan istället för hål. Jag lade den på cardstocken och svampade med gul pan pastell över punchenellan. HÄR hittar ni Scrapbrukets olika färger på Pan pastel.


Därefter ritade jag ett stort hjärta på kortet. Stack hål längs hjärtat med en syl och sedan sydde jag runt hjärtat med twin tråd. Jag har också använt twin tråd på den lilla stjärnan nedan.


På min andra sidan fortsatte jag med färgtemat gult och lila. 


Jag virade twin tråd två varv runt två av korten, knöt en knut och limmade dit en chipboard stjärna.




Övrigt material:
Cirkel punch Xcut 1"
Clearstamp Simple Stories Daily
Clearstamp Simple Stories Snapshots

Må så gott!
//Jenny/e.j.m


Inga kommentarer: