fredag 17 maj 2013

MIXED MEDIA-SIDA


Jag har gjort en s k ghosting technique på papperet. Det syns knappt. Sen har jag ritat med vit penna och skapat ett mönster med hjälp av den gröna rutmönstrade brickan.
Jag har använt mig av hemmagjorda mister (distressfärger) och Dylusions-sprayer.


Jag har sprayat med svart spray över en s k chevron-stencil samt ritat med brun penna i en annan stencil, med olika stora cirklar.
Jag har sprayat med blå färg över en kompass-stencil. Sen har jag flyttat på stencilen och vänt papperet och lagt den på stencilen, för att få ett annat slags avtryck.


Sen har jag målat lite här och där med vit gesso och en s k chevron-mönsterrulle.


Här tröttnade jag på allt och målade slarvigt över det med gesso.


Jag började att stämpla med olika bokstavsstämplar.


Här är den sista bilden.

Inga kommentarer: