tisdag 23 augusti 2011

Pärlor av papper, ett armband

I butiken har nu det senaste numret av Creativity landat.
En tidning som bjuder på såväl kort som layouter och annat pyssel.
I varje nummer medföljer också någon gåva. I detta nummer tre stycken stickers ark.


I detta nummer hittade jag en beskrivning på hur man gör egna pärlor av papper.
Så här blev mitt armband:


En närbild:


Papprena kommer från Capsule Collection "Cranberry & apple" från Papermania, dessa hittar du HÄR.

Så här gjorde jag:
Jag skar ut fyra stycken remsor 25X4 cm. Dessa skar jag sedan som trekanter:


Jag rullade varje trekant ifrån basen, den bredaste delen:


Så här ser pärlan ut:


Slutligen trädde jag en öglestav igenom pärlan.
För att pärlorna skulle bli mer tåliga, lackade jag dem med Sticky glue.

Må så gott!














5 kommentarer:

Hegu sa...

Vilket superfint armband...ett sånt önskar jag mig i julklapp!;)

Morfen sa...

Åh vad fint och kul! Såna pärlor gjorde jag när jag var liten, av tidningspapper. :)

Ziro sa...

Vad häftigt! Snyggt blev det också!

Sara sa...

Supercoolt! Måste jag testa... :-)

Papirarmbånd sa...

Det må jeg prøve:)