tisdag 26 juli 2011

LaBlanche - Flicka bland blommor

Idag blir det ett härligt färgsprakande kort med stämpel från LaBlanche. Scrapbruket har ett stort sortiment av dessa läckra silikonstämplar. Dom är färdigmonterade så man behöver inte montera utan det är bara att sätta igång och stämpla.


Kortstommen är i en stark härlig gul färg från Coredination. Jag stämplade med LaBlanchestämpeln på en ljusare cardstock från Coredination och valde då att stämpla på baksidan, den sidan är lite slätare. Motivet har jag sedan färglagt på med en röd copic ciao penna. Jag har också färgat in cardstocken med Distress Ink, runt blommorna arbetade jag in crushed olive och runt flickan blev det wild honey. Jag använder alltid Blending Tool från Ranger när jag arbetar in distressfärg, jag tycker det är smidigt. Det mönstrade papperet är lite speciellt, det är ett velvet-tryck och känns som om det är tygklätt. 


En stor röd utstansad blomma med en gul ros i mitten fick bli en av dekorationerna på detta kort. Blomman är utstansad med Tim Holtz Tattered Flowers


Och uppe i det högra hörnet satte jag en röd fjäril från Petaloo



Scrappa lugnt i sommar! 









Inga kommentarer: