lördag 9 juli 2011

Ett gattis kort med ett LaBlanche tryck

I dag bjuder jag på ett kort med en härlig LaBlanche stämpel på. En silikonstämpel som ger riktigt snygga avtryck. Dessa stämpelmotiv är riktigt snygga både som omålade och målade.

Så här blev mitt kort:


Till kortets bas använde jag mig av ett härligt turkost CoreDination papper med struktur. Slipade strukturen på detta papper med ett fint sandpapper så att det strukturen kom fram.


Jag gjorde en söt blomma med hjälp av Tim Holtz dies paper rosette. Till blomman använde jag mig av papermanias kraft papper som säljs i fler pack. Härliga papper med kartong färg, mönstrade och omönstrade. I mitten syns en text tag från ett cut out ark som finns med i BoBunnys Timepiece collection.
I två av hörnen på stämpelmotivet satt jag gråa genomskinnliga dots.
Avlutade med att chalka blomman med min Distress Ink dyna.

Må så gott!

Inga kommentarer: