onsdag 8 juni 2011

My garden book

Nu när de varma somardagarna kommer och man kan vara ute hela dagarna och påta i trädgården så ville jag ha en bok där jag kunde anteckna, för en slags trädgårdsdagbok om vad jag planterar och fixar med i vår trädgård.
Därför bjuder jag i dag på en altrad trädgårdsbok, My Garden.


Till denna bok har jag valt att använda mig av papper från 7Gypsies 6X6" Conservatory. Jag började med att limma fast mönsterpapprena på skrivboken och serdan lade jag fler småbitar av papprena lager på lager. Sprayade med egen gjord mist, gjord av perfect pearl och vatten samt smutsade ned alla kanter med Distress Ink pad.


På gammalt tidningspapper stämplade jag en söt fågel, en LaBlanche stämpel. Ramade sedan in den med Pinkpaislee "Artisan Elements". Ramar som är vita av ngn slags gummimaterial. Kan målas eller inkas. Varför inte använda alcohol ink eller använda mist. Jag målade med akrylfärg och sedan inkade jag och mistade ramen. Slutligen lade jag ett lager krackelering över.


Jag lade även ett lager krackelering över hela boken.


I ena hörnet stämplade jag med ytterligare ett LaBlanche motiv. I detta fall söta rosor.


Längst ned målade jag med brun akrylfärg och sedan krackelering ovanpå. Texten "Then and now" kommer från ett stickers ark BoBunnys Timepiece collection pad.


Innuti är boken linjerad med gott om plats för mina anteckningar.
Hmmmm När planterade jag den där rosen? När sådde jag mina grönsaker?

Må så gott!


1 kommentar:

Terés sa...

Du är så klok! Så skulle jag nog gjort om jag hade vetat när jag planterade allt mitt jox i stugan för några år sen. Nu är det en överraskning varje år vad som kommer upp! Jättefin bok!!!

Kram