onsdag 29 juni 2011

Ett påsalbum med härliga Tim Holtz papper -Husmorsrecept

Jag hade några bruna papperspåsar liggandes hemma i en låda. Ni vet sådanna som man i vissa affärer plockar sin potatis i. Utav dessa och en mängd härliga Tim Holtz papper har jag gjort ett påsalbum.



Mönsterpapprena som  jag har använt mig av, är dels Tim Holtz "Crowded Attic" paper stash samt Tim Holtz Idea ology kraft paper pad. Helt underbara papper i slitet utseende.



När man gör ett minialbum så är det ibland lättare att använda sig av paper pad, eftersom papprena där är färgmatchade. Jag ville ha en gammeldags känsla över albumet, ett album där jag kan skriva ned husmors recept/råd. Till ett sådannt album är dessa paper pad perfekta.

Den tjusiga damen på albumets framsidan är utklippt från ett av mönsterpapprena. Bagkrunden körde jag i min Sizzix  emellan en embossingdies från Tim Holtz


Denna fina blomma är gjord med hjälp av Tim Holtz läckra pappers rosett dies, denna finns nu också som dies med två olika storlekar på blomman. Jag chalkade kanterna med en distress Ink dyna samt la ett lager krackelerings lack i blomman mitt.



I påsarnas öppningarna satte jag extra blad för text och eventuella bilder. Utav påsens botten gjorde jag fickor där tags sticker upp.


Här ser ni några av mönsterpapprena med härligt sytema på.


Här ser ni albumet från sidan. Själva stängningen har jag gjort av en knopp från ett skåp samt ett tunnare rep.

Må så gott!



Inga kommentarer: