torsdag 1 mars 2018

BOKMÄRKE RYMDEN

Hej!

I mitt förra inlägg så visade jag ett bokmärke. Så även denna gång. Jag har i skrivandets stund inte varit iväg till bokskåpet med denna ännu.
Men så här gjorde jag:

Jag stansade ut TAGen med Tim Holts snygga stansmallar.
Sedan gnuggade jag ut olika färger av Distress ink.
Sedan stansade jag ut 2 cirklar i olika storlekar ur ett vanligt A4 papper som jag limmade ett tillfälligt lim på. Den funkar typ som en Post It lapp.
Jag la ut dom där jag tyckte att färgerna hade snygga övergångar.
Sedan gnuggade jag svart distress färg över hela TAGen.
Medans cirklarna fortfarande var kvar så tog jag vit distress stain som fick spascha på cirkeln så själva skvättet kom på det svarta.
Sedan pillade jag försiktigt bort cirklarna.
Jag stämplade bokstäverna på ena sidan och hällde på embossingpulver. Värmde det. Fin glans.
Jag stämplade en tjusig häst som jag färglade och klippte ut. Den fick pynta mitt bokmärke.
Sen var den klar!


Hoppas ni förstår min beskrivning.

Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer: