torsdag 24 augusti 2017

BOKMÄRKE

Hej!

Lata dagar i solen är snart över. Men ännu finns det några soldagar kvar. Då passar man kanske på att läsa en bok.
Vad passar bättre än ett eget bokmärke?



Så här gjorde jag.

Jag stämplade flickan på ett hårt vitt papper. Jag färglade henne. Sedan stämplade jag henne på ett vanligt papper som man har till skrivaren.
Jag klippte ut henne (lite svårt runt håret) Denna delen hade jag ett lim som inte är permanent. Jag "limmade" henne direkt över den första stämplade flickan.
Sedan stämplade jag en textstämpel ovan på allt.
Då ser det ut så här:



Men det är sen som det magiska händer. När jag tar bort den urklippta flickan så blir det så här:



Sedan färgade jag in kanterna med distressfärg och slutligen hela bokmärket. Använde den utklippta flickan igen för att inte få färg på sen stämplade flickan när jag färgade in bakgrunden.


 Hoppas ni finner inspiration!
Ha en underbar dag!
//Madde

Inga kommentarer: