lördag 3 september 2016

MIXED MEDIA-TAVLA MED STOR UTSTANSAD FJÄRIL

Mixed Media är kul och det är även kul att utmana sig själv mellan varven...


Jag har pulveremboss-stämplat några motiv i bakgrunden, innan jag gjorde en färgglad bakgrund, som jag sedan fortsatte att jobba med, med olika stämplar, washitejp eller tissue-tejp m m. 

Jag har bl a använt mig av:
fjäril sheena douglass (Crafter's Companion) - Falling colours, Stampendous - Butterfly tune, Stamping Bella - Eclectic butterfly on print, Tim Holtz - Perspective, 
schackrutor Prima - Finnabair, 
tegelvägg (andra exempel här: Amy Design - Christmas greetings, Nellie's Choice - texture bricks, PapriDesign - cloth and brickwork)
trianglar 
grafiska löv 
text i cirkel Prima - Finnabair, 
stjärna 

Jag har även använt mig av ett citat, från Dylusions, som jag klippt isär för att sprida ut det lite mer. 



Texturpastan gör sitt, på denna brokiga bakgrund :).


Fjärilen har jag stansat ut med en stor stansmall från Quickutz (Lifestyle crafts). Det finns dock andra fjärilsstansmallar här:
Cheery Lynn - Monarch butterfly
Marianne Design - Tinys butterflies
Spellbinders - Butterfly
Wild Rose Studio - Peacock butterfly

Inga kommentarer: