lördag 10 oktober 2015

LEVER CARD - UTSKJUTSKORT

Det är roligt med specialvikta kort. Jag tycker dels om själva processen med att komma på måtten, skära, biga och ibland även svära mig fram :)... Det är inte alltid prototyperna blir lyckade, menar jag... :). När det inte blir som jag vill, är det bara till att börja om och göra rätt. 
Det här kortet kallas för LEVER CARD. Jag kanske kan tänka mig att kalla det för utskjutande dragspelskort på svenska, för att få en beskrivande titel på det hela :). Det kan hända att andra väljer att kalla det för SWING CARD (svängkort).

Jag har använt mig av två stansmallar med sömhål längs kanterna. Jag tycker att det är ett roligt sätt att få en snygg och dekorativ look på sina kort...

Jag har stämplat min favoritfågel från Tim Holtz bird crazy-stämpelset. Jag vet inte vad det är med just den här fågeln, men den tilltalar mig oerhört mycket :).

Bakgrundstexten kommer från ett annat stämpelset från Timpan och Stampers Anonymous (Way with words cms165). Det gör även uttrycket "life is good" (Simple sayings). Jag tycker att fonten är riktigt fin, med sina, lite breda bokstäver :).

Jag har färglagt fågeln med Spectrum Noir-pennor.



Så här ser kortet ut när det är utvikt.


Och här ser du själva dragspelsfunktionen...

Inga kommentarer: