lördag 11 april 2015

EGENGJORT BAKGRUNDSPAPPER MED STÄMPLAR FRÅN VILDA STAMPS

Vilda stamps hade en härlig scrapträff i slutet av februari 2015. En av utmaningarna gick ut på att göra ett hemmagjort bakgrundspapper. Vi skulle använda oss av den stencil som fanns med i goodie-bagen.

Jag valde att gå "all in" med gul-orange och resetema...
Jag har sprayat med gul och orange distress spray stain. Stencilen tror jag kommer från Crafter's workshop.


Jag har klippt i vissa stämplar, för att inte få med "oönskade" element... 

Jag har t ex designat två pocket page-scrap-stämplar med semester- och resetema.

småkort semester V767


Min tanke var, när jag designade dessa stämplar, att man kan "slakta dem" på så sätt, att man bara får fram vissa ord - eller kanske bara ramen :). Det är det jag tagit fasta på när jag stämplat och pulverembossat vissa reserelaterade ord, här och där...
Jag har även använt mig av följande stämplar:

En vandring på tusen mil... V472
Mixed media-stämplar V741 och V742
Tåg (ingår i inch-kitet) V720
Bil (del av ett kollage) V655



Jag tolkade utmaningen på så sätt att man "bara" skulle göra ett bakgrundspapper och inget mer... Så vi får väl se vad jag gör mer av detta, vad tiden lider :). 

Inga kommentarer: