söndag 14 december 2014

ETT MASKAT OCH KOLLAGESTÄMPLAT KAMERAKORT

Jag älskar Vilda Stamps kamerakit v798. Det omfattar både snygga kameror och en härlig text som omfattar livet i ett "nötskal" :-). 



Den här gången jobbade jag med lite starkare färger... :). Motiven är masknings-stämplade (d v s med ett lager skyddspapper mellan de olika lagren).
Jag har målat motivet med Copic-pennor...


Jag har stansat ut ordet magic tre gånger i rosa papper (dotted swiss cardstock) och limmat dem på varandra.
Du hittar ordet i ett stansmalls-set för pocket page-scrapbooking... med en härlig "cirkel-ram" :) (magic circle)

Jag lät kamerabilds-maskerna sitta kvar, medan jag stämplade "livet är som en kamera-texten" i olika nyanser över kamerorna...

Ett tips för er, nybörjarmaskare... Se till att maskerna sitter på alla delar, innan du stämplar med textstämpeln, så att du inte får det här resultatet...
Mitt första försök gick på det stora hela bra... Jag kom så långt att jag stämplade alla kameradelar en efter en... färglade dem och sedan, när jag skulle börja stämpla med texten, så glömde jag att täcka över en kamera... och detta resulterade i att den fick lite text på sig...

Inga kommentarer: