fredag 26 juli 2013

MITT NAMN-LAYOUT

Ibland ser jag utmaningar där man ska jobba med sitt namn... Jag valde att hoppa på en sån utmaning... Mitt namn är ju Sari och den internationella varianten är väl Sara...
Sara betyder både härskarinna, princessa och ....
På persiska betyder Sari ren/orörd.

Här har jag använt mig av baksidan av en annan mixed media-layout, i mitt kladd-album
Jag satte på en bit wellpapp, som jag rev och smutsade ned med svart bläck innan.
Jag har tagit vara på små snuttar av mina nuvarande favoritfärgade papper, ärtgrön och teal-blå. 
Jag bröt av dem med lite beige-tonade papper.

Jag skrev titeln Mitt namn e Sari... och jag tänker inte va tyst, eftersom jag "precis" hört Lena Philipssons låt Lena Anthem :-). Det är bra med ös i låten, och jag lät den guida mig när jag gjorde denna layout .-).





Jag har också  fått använding för några av mina krympplastfigurer... Timpans text: Life doesn't have to be perfect to be wonderful.


Och här ser du Primas underbara provdocke-stämpel.
När man stämplar den på krympplast och värmer den med en embossingfön, så krymper den ned till en behaglig storlek :-). Jag har färglagt flickan med Sakurapennor.


Tårtdesignern, och papperspysslaren Katie har tagit fotot på mig. Det är inte ofta folk tar bra bilder på mig, men jag måste medge att Katie lyckas, gång på gång .-).



Här är en annan textstämpel som jag funnit i ett av Tim Holtz textstämpelkit (Courage is being yourself everyday in a world that expects you to be someone else...). Även formen är från en av hans tjocka stansmallar Styled Labels. För att få stämpelfärgen att fästa på plast, är det bäst att använda sig av staz-on-dynor.


Och när jag såg en liten bit punchinella ligga och skräpa på bordet, tänkte jag limma fast det i kanten på fotot, för att få det att bryta av mot det blå papperet och wellpappen.
Jag lät också den vita pappersremsan sitta kvar på mönsterpapperet, bara för att skapa mer intresse till layouten.

Inga kommentarer: