onsdag 17 oktober 2012

En fiske tur

När min pappa fyllde 60 år så fick han ett presentkort på en fisketur med en riktig fiskeskuta.
Min pappa är uppvuxen med fiske, att lägga nät, röka fisk mm och varje sommar tillbringade vi ute på landet då vi barn fick hjälpa till att rensa nät och fisk. På den tiden kunde kunde man få upp till 200 flundror på nätfiske till skillnad mot i dag då fångsten är några enstaka.
Sommaren 2011 hyrde vi ett hus på västkusten och far min tyckte att vi skulle utnyttja hans presentkort tillsammans. Så vi bokade en tur med makrills fiske, en heldag på sjön.

Detta har jag gjort en layout om, så här blev den:


Mönsterpapprena kommer från Prima Zephyr, säljs i 8 pack. Hela serien för 59 kr. Ni hittar dem HÄR.


Utav spill bitar av papper klippte jag remsor som vågor och därefter slipade jag kanterna på vågorna för att skapa en  struktur på våg kanten. Jag satte fast remsorna med 3D kuddar.
Fjärilen från Prima hittar ni HÄR.


Och här hittar ni blomman, som säljs i 36-pack för 35 kr. Helt klart prisvärda. Så här ser resterande blommor ut:


Visst är de ljuvliga. Ni hittar dem HÄR.

Må så gott!


Inga kommentarer: