lördag 29 september 2012

Du växer - lek med dylusions

Jag har prövat att leka med dylusions sprayfärger vilket är jätte roligt. Färgerna är väldigt färgstarka och vattenlösliga. De blandar sig väldigt bra med varandra. På den här layouten har jag bara använt två färger men ni ser hur mycket olika nyanser jag fått fram. För bästa resultat ska man spraya med vatten först på papperet och sen spraya rikligt med färg. Jag kommer visa mer i detalj på Karlstadmässan så besök Scrapbrukets monter där så kan jag berätta mer om färgerna.
För att skapa den här layouten började jag med att göra prickar med gesso. Som mask använde jag resterna av ett spel där man stansade ut spelmarker.  När dessa torkat sprayade jag med vatten och sen den turkosa färgen. Jag lät den torka innan jag använde den rosa färgen. Jag sprayade en dutt som jag sen sprayade med vatten för att få den att rinna. När den inte rann så mycket fick den mer vatten på sig. Som ni ser så blandar sig färgerna jättefint och det blir läckra lila nyanser av turkost och rosa. När färgen torkat så stämplade jag med lite olika stämplar. Jag fäste små duttar washitape, blommor, titel och små remsor med lite text på.
Grundidén till layouten har jag hittat hos en kreativ tjej, som jag inte hittar namnet på, så det här är en scraplift. Att göra så här är ett fantastiskt sätt att våga testa nya saker.
 
 
Material:
Cardstock - Coredinations
Färg - Dylusions rosa och turkos
Gesso - Ranger Studio
Washitape - Docrafts
Stämplar - Kaisercraft och Prima

Inga kommentarer: